Jak powinien wyglądać skuteczny plakat reklamowy?

Czwartek, 7 Październik 2021

Mimo tego, że branża marketingu nieustannie się rozwija i co rusz pojawiają się nowe formy reklamy, to część z nich pozostaje nieśmiertelna. Jako przykład wystarczy tu wymienić plakat reklamowy.

Jak powinien wyglądać skuteczny plakat reklamowy?

Jeszcze kilka lat temu nie było tak wyśrubowanych wymagań względem plakatów. Dzisiaj jest zupełnie inaczej. Z racji tego, że kluczowe znaczenie ma obecnie reklama w sieci, to chcąc przeznaczyć określony budżet na plakaty, powinny one spełniać szereg wytycznych. Przyciąganie wzroku odbiorców, zainteresowanie ich w ciągu kilku pierwszych sekund i czytelny oraz wyraźny komunikat to zaledwie podstawa. Najistotniejsze są następujące kwestie:

  • Jakie cechy musi spełniać dobry plakat reklamowy?
  • Jak powinien wyglądać plakat reklamowy?
  • Jak zrobić plakat reklamowy?
  • Jak wykonać dobry plakat reklamowy?

W artykule przedstawiamy szereg wskazówek, które sprawią, że stworzony przez Ciebie plakat reklamowy spełni swoją funkcję!

Plakat promocyjny – dlaczego warto?

Żyjemy w rzeczywistości, w której na każdym kroku otacza nas reklama. Plakat to tylko jedna z form. Nowoczesne formy marketingu internetowego są skuteczne, napędzają sprzedaż i zachęcają do skorzystania z określonych usług. Jak więc jest to możliwe, że plakat reklamowy dalej jest tak bardzo popularny? Przetrwał on z kilku względów. Przede wszystkim rzuca się w oczy i zawiera proste hasła, które łatwo zapamiętać. Jest on pewnego rodzaju sugestią. Przeciętna osoba poświęca kilka sekund na prześwietlenie plakatu. Specjaliści od marketingu przekonują, ze tyle czasu w zupełności wystarczy, by przekonać kogoś do skorzystania z usług.

Plakaty nie są drogie w produkcji. Można je rozwiesić w wielu miejscach, które są odwiedzane przez potencjalnych klientów. Stanowią one również najskuteczniejszą i przy tym nienachalną formę reklamy outdoorowej. Nie szpecą one przestrzeni, w przeciwieństwie do ogromnych banerów.

Jak zrobić plakat przyciągający uwagę?

  • Plakat reklamowy to nie afisz – ma on przekazywać prostą informację i zawierać ograniczoną ilość tekstu
  • Dobry plakat powinien zawierać jedno skuteczne hasło, na tyle dobitne, by trafiało do odbiorców
  • O skuteczności plakatu decyduje również jego strona graficzna – ważna jest odpowiednia i czytelna czcionka
  • Skuteczny plakat zwraca uwagę stroną wizualną – zdecydowane kolory, czytelne kontrasty i nawiązanie do strony wizualnej danego produktu lub firmy
  • Nowoczesny plakat jest oryginalny i niepowtarzalny, ale w pewnych granicach

Plakat reklamowy przyciągający uwagę – na co zwrócić uwagę na etapie projektowania?

Ciekawy plakat musi być wyraźny i przy okazji praktyczny, a także cechować się odpowiednią estetyką. Cel, jaki chcemy za jego pomocą osiągnąć, powinien być określony jeszcze przed rozpoczęciem projektowania. Poza tym ważny jest pomysł na plakat – pozwoli to uniknąć chaosu i przypadkowości.

Skuteczne plakaty. Jak zrobić reklamę oddziałującą na odbiorców? 3 wskazówki!

  1. Na wstępie pamiętaj, że plakat jest pewnego rodzaju sugestią. Masa tekstu nie jest tu wskazana. Obecnie stawia się na minimalizm. W silny sposób należy przekazać komunikat dotyczący tego, co dany plakat reklamuje. Potencjalny klient za jego pomocą ma jedynie dowiedzieć się, że produkt lub usługa w ogóle istnieją. Oczywiście kolejnym krokiem powinna być chęć zapoznania się ze szczegółami. Warto podkreślić, że dzisiaj plakat reklamowy musi zawierać informację o tym, gdzie dany produkt lub usługę można znaleźć w sieci i w social mediach.
  2. Estetyka pełni istotną funkcję. Dobry plakat reklamowy musi cechować się znakomitą grafiką. Nie bez znaczenia jest odpowiedni format – decydując się na określoną wielkość, należy zastanowić się, w jakich miejscach plakat będzie umieszczony. Pod to kryterium dopasowuje się grafikę i wielkość wszystkich napisów czy też innych informacji. Warto wziąć pod uwagę także detale, takie jak choćby jakość papieru.
  3. Plakat powinien zawierać konkretny przekaz. Dzięki temu potencjalny klient będzie wiedział, czego się może spodziewać i czego dotyczy ta forma reklamy. Nieraz stosuje się w tym celu kontrowersyjne hasła. Osoba, która rzuci okien na plakat, powinna zostać zachęcona do tego, by poznać szczegóły. Nie należy ich oczywiście umieszczać na plakacie. Jeśli plakat dotyczy wydarzeń, to wystarczy podać na nim najważniejsze informacje, które dadzą odpowiedź na zagadnienia „kto?”, „kiedy?”, „gdzie znajdę szczegóły?”. Jeśli z kolei dotyczy produktu, to wystarczy logo i krótkie hasło. Pamiętaj, że w przypadku plakatu nadmiar po prostu szkodzi. W cenie jest minimalizm i grafika (na którą oczywiście trzeba mieć pomysł).

Plakat reklamowy produktu – czego unikać?

Oczywiście, jeśli plakat reklamowy ma być skuteczny, to powinien się odpowiednio prezentować. Nie wszystkie plakaty spełniają swoją rolę nośnika reklamy. Jakie są najczęściej popełniane błędy na etapie projektowania plakatu, które mogą przekreślić szansę na to, by ta forma reklamy nie spełniła swej funkcji? Pamiętajmy, że istnieje kilka niewybaczalnych błędów. Kiepski plakat może stać się niestety niechlubną wizytówką firmy

Czego się wystrzegać przy projektowaniu plakatu?

  • Nie kopiuj pomysłów konkurencji
  • Nie umieszczaj zbyt wielu informacji na plakacie
  • Nie używaj neutralnych kolorów, które zlewają się z tłem
  • Nie stosuj zbyt małej czcionki
  • Nie stawiaj na agresywną formę przekazu

Plakat – reklama, która działa!

Zanim zlecisz wykonanie projektu plakatu, zastanów się, jak chcesz być postrzegany i w jaki sposób jest kreowana Twoja marka. Plakat reklamowy musi być spójny z całą strategią marketingową. Weź pod uwagę profil działalności firmy, cele, wartości, do kogo jest adresowana reklama, kogo ma przyciągnąć. Pamiętaj, że wszelkie działania reklamowe muszą być zgodne ze sobą. Dostosowanie detali, choćby takich, jak kolory jest ważniejsze, niż się Tobie wydaje. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć to warto poszukać inspiracji, przejrzeć określone plakaty, zaznaczyć, które elementy się tobie podobają. Nieskończonym źródłem pomysł jest również internet. Z szukaniem inspiracji należy być jednak ostrożnym – nigdy nie powielaj cudzych pomysłów. Dobry plakat ma się wyróżniać i wzbudzać zainteresowanie, ale też poprawić świadomość marki u odbiorców i utrwalać ją.

Podsumowanie

O tym, że plakaty reklamowe są nadal na topie, świadczy choćby fakt, że są one wykorzystywane przez największe firmy i korporacje. Ujmowanie ich w strategiach marketingowych jest słusznym posunięciem – w końcu dobrze zaprojektowana i przemyślana reklama zewnętrzna potrafi zdziałać cuda!

Popularne wpisy w Akademii Gadżetów:

Jak wybrać gadżet reklamowy dla firmy lub kampanii?
Wspólne trenowanie — jak zachęcić pracowników do sportu?
Z własnym kubkiem — zadbaj o środowisko oraz własny portfel
Długopisy reklamowe to wciąż dobra forma promocji? Sprawdzamy!
Kubki Reklamowe - Gadżet uniwersalny
Antystresy reklamowe - idealny gadżet firmowy
Ekologiczne gadżety reklamowe - obowiązkowy trend dla wszystkich firm
Jak księgować gadżety reklamowe w 2020 r?
Opaski silikonowe w reklamie firmy
Słodycze Reklamowe - dla czego jakość jest ważna?
Artykuły Reklamowe
Parasole reklamowe, czyli użyteczne i pożyteczne w jednym
Reklama na czas! - Zegary reklamowe
Teczki reklamowe - zadbaj o swoje dokumenty
TOP 5 - Gadżety do kuchni
TOP5 - Najlepsze gadżety dla dzieci
Wyjątkowe i ciekawe breloki reklamowe, które wybrać?
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu - maseczka higieniczna
Gadżety podróżnicze - Niezbędnik podczas każdej podróży
Nasze TOP10 najlepszych słodyczy reklamowych

Archiwum newsów

Help

Masz pytanie? Służymy Państwu pomocą:

Tel: +48/12 356 55 41

info@artigraf.pl

Centrum Obslugi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godz: 08:00 - 17:00.
Artigraf.pl, Jeziorzany 210, 32-060 Liszki k/Krakowa.

Help

Masz pytanie? Służymy Państwu pomocą:

Tel: +48/12 356 55 41

info@artigraf.pl

Centrum Obslugi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godz: 08:00 - 17:00.
Artigraf.pl, Jeziorzany 210, 32-060 Liszki k/Krakowa.