Metody znakowania
Tampondruk
Popularna technika drukarska, która może być wykorzystywana do druku na niemal każdej powierzchni, na materiale o dowolnym kształcie lub rozmiarze. Projekt umieszcza się fotograficznie na “kliszy”. Tampon dociska projekt z kliszy do przedmiotu. Dzięki wykorzystaniu poduszek w różnych kształtach, możliwy jest nadruk na rozmaitych kształtach i formach, od długopisów do toreb. Oprócz tego, istnieje możliwość drukowania w jednym lub wielu kolorach na większości produktów. Większość plastikowych przedmiotów w naszych katalogach została nadrukowana z zastosowaniem tej metody. Jest to najpopularniejsza metoda nadruku, ponieważ jest szybka i ekonomiczna. Tampondruk można wykorzystywać na przedmiotach wykonanych z plastiku oraz metalu. Nie można zagwarantować adhezji farby na wszystkich metalowych przedmiotach.
Sitodruk.
Może być wykonany wyłącznie na płaskich powierzchniach. Stosowany jest na większości materiałów w jednym lub w wielu kolorach. Projekt jest umieszczany na siatce materiałowej, naciągniętej na ramę sitodrukową. Siatka pokryta jest światłoczułą emulsją. Folię z projektem kładzie się na siatce, a cała powierzchnia jest wystawiana na działanie światła UV. Farba drukarska jest wtłaczana poprzez siatkę na produkt, co umożliwia nadruk projektu. Sitodruk jest głównie wykorzystywany na produktach tekstylnych i nylonowych. Jest to popularne i szybkie w realizacji rozwiązanie do drukowania logo oraz przekazów reklamowych, znakomicie nadaje się do nadruku dużych powierzchni.
Transfer.
Przy wykorzystaniu transferu projekt jest nadrukowywany na papierowy nośnik obrazu. Następnie obraz jest przenoszony za pomocą specjalnej prasy funkcjonującej w warunkach ciepła. Technika ta jest głównie wykorzystywana przy wykonywaniu nadruków wielokolorowych na produktach tekstylnych oraz parasolach. Umożliwia bezproblemowy nadruk na materiałach tekstylnych o nierównej powierzchni. Jest to wyrafinowane rozwiązanie drukarskie pozwalające uzyskiwać wyniki wysokiej jakości.
Transfer cyfrowy.
Przy użyciu plotera logo jest nadrukowywane techniką cyfrową na przylepną plastikową powierzchnię i jednocześnie jest wycinany. Po wycięciu transferu do wymaganego kształtu, jest on przenoszony z użyciem żelazka. Nie wszystkie kształty logo są odpowiednie dla tego procesu, jako że nietypowe kształty wiążą się z dodatkowy komplikacjami. Transfer cyfrowy pozwala na nadruk w pełnej kolorystyce przy wysokiej rozdzielczości. Jest to system wydajny kosztowo, pozwalający na druk obrazów w pełnym kolorze przy krótkoterminowych zamówieniach na produkty tekstylne.
Naklejki epoksydowe
To kombinacja wydruku logo na naklejce i dwu-składnikowej „kropli” epoksydowej nałożonej na naklejkę. Warstwa epoksydowa tworzy przezroczysta szybkę. Szybka jest idealnie przezroczysta, chroni naklejkę i dodaje trzeciego wymiaru do nadruku. Naklejka może być wielokolorowa. Całość przykleja się do przedmiotu.
Tłoczenie.
Przy tłoczeniu projekt jest nanoszony na artykuł za pomocą specjalnej kliszy (metalowa płytka). Tłoczenie to technika szczególnie przydatna w przypadku produktów wykonanych ze skóry. Jednak nie nadaje się do wszystkich skórzanych przedmiotów, a także nie daje możliwości powielania wzorów w kolorze. Jest to bardzo atrakcyjna technika, dająca wyrafinowany efekt na skórzanych artykułach.
Grawerowanie laserem.
Metoda, w której projekt jest wypalany na przedmiocie wykonanym z metalu, drewna lub szkła. Komputer emituje wiązkę laserową, co zapewnia wierną oraz estetyczną reprodukcję projektu. Grawerowanie laserowe nie jest możliwe w przypadku wielu kolorów. Barwę wyznacza kolor materiału lub podstawowej warstwy znajdującej się pod tą, na której umieszczany jest grawer. Technika ta pozwala na elegancką i trwałą dekorację produktów.
Haft.
Technika, w której logo jest haftowane na przedmiocie. Haft może być stosowany na tekstyliach, czapkach oraz torbach. Cena haftu zależy od ilości ruchów igły oraz rozmiaru logo. Maksymalna liczba kolorów to 15. Do tego, by odtworzyć obraz na przedmiocie konieczny jest specjalny program. W przypadku obszarów w pełni zakrytych lub korzystania ze złotych lub srebrnych nici koszt tej techniki może być wyższy.
Druk cyfrowy.
Technika nadruku inkjet - dla powierzchni płaskich i produktów w kształcie 3D, na prawie wszystkich materiałach. Logo jest cyfrowo nanoszone bezpośrednio na produkcie, w bardzo wysokiej jakości. Nadruk jest zawsze wykonany w technice rastrowej (full colour), a wszystkie szczegóły są doskonale widoczne. Od prostego tekstu do wysokiej jakości zdjęć, wszystko jest możliwe. Nadruk jest wykonywany z ogromną precyzją, co czyni go odpowiednim dla wielokolorowych nadruków. Dostępne są kolory wg. Pantone, jak i nadruk aż do samych krawędzi, co znacząco powiększa rozmiary nadruku w porównaniu z tamponem. W zależności od materiału, może się zdarzyć, że najpierw musi być nadrukowana biała baza lub materiał musi być wcześniej odpowiednio przygotowany.
Etykieta cyfrowa.
Przy wykorzystaniu plottera logo jest nadrukowywane cyfrowo na materiale klejącym, który w tym samym czasie jest cyfrowo przycinany. Logo jest drukowane w pełnym kolorze. Jakość nadruku jest bardzo wysoka, a szczegóły są bardzo dobrze widoczne. Cena cennikowa jest podana dla standardowych kształtów. Nadruki złożone, w nietypowych kształtach są możliwe po wcześniejszych konsultacjach.
Sublimacja
Technika, w której tusze sublimacyjne są nakładane na powierzchnie z poliestru, polimeru lub polimeru powlekanego, przy wykorzystaniu gorącej prasy (musi nastąpić odpowiednie połączenie gorącej temperatury, czasu i ciśnienia). Połączenie to powoduje, że tusze zmieniają konsystencję ze stałej na gazową, co pozwala im wniknąć w pory polimeru w wysokiej temperaturze. Po ostudzeniu, pory zamykają się i gaz powraca w stan stały. W skutego tego powstaje trwały, solidny obraz w pełnym kolorze, odporny na zadrapania. Technika ta nie jest odpowiednia dla naturalnych tkanin lub nie powleczonych materiałów, gdyż nie mają one porów.
Szczegóły techniczne:
- Kolory nadruku mogą różnić się od założonych, z powodu koloru przedmiotu.
- Na produktach metalowych nadruk może nie trzymać się wystarczająco.
- Drukowanie jasnych kolorów często wymaga kilkukrotnego powtarzania nadruku. W tym wypadku cena ulega zwiększeniu o 50 %.
- Pokrycie kolorem nie jest 100 % na tekstyliach o niegładkich powierzchniach. Zaleca się wówczas stosowanie transferu.
- Przedmioty okrągłe mają ograniczoną powierzchnię nadruku.
- Nie wszystkie czapki można drukować na czole. Dobrą alternatywą jest haft. Radzimy w tych sprawach konsultować się z naszym Działem Handlowym.
Artigraf zakłada, że dostarczane loga nie są obciążone prawami autorskimi i mogą być użyte zgodnie z zamówieniem.
TECHNOLOGIE ZDOBIENIA CERAMIKI REKLAMOWEJ
Transfer print - nadruk kalkomanią | ||
Zalety technologii | Ograniczenia technologii | Fazy procesu technologicznego |
• duża powierzchnia reklamowa | BRAK | • przygotowanie projektu do druku |
Direct print - nadruk bezpośredni | ||
Zalety technologii | Ograniczenia technologii | Fazy procesu technologicznego |
• niskie koszty druku | • nadruk w pełnych kolorach bez elementów rastrowych | • przygotowanie projektu do druku |
Magic mug - kubek zmieniający kolor pod wpływem ciepła | ||
Zalety technologii | Ograniczenia technologii | Fazy procesu technologicznego |
• fotograficzna jakość nadruku | • zmywanie ręczne | • przygotowanie projektu do druku |
Art print - nadruk w jakości 300 dpi | ||
Zalety technologii | Ograniczenia technologii | Fazy procesu technologicznego |
• fotograficzna jakość nadruku | • zmywanie ręczne | • przygotowanie projektu do druku |
Sensitive touch - piaskowanie | ||
Zalety technologii | Ograniczenia technologii | Fazy procesu technologicznego |
• szlachetny efekt zdobienia 3D | • minimalna wielkość czcionki 12 pk | • przygotowanie projektu do plotowania |