Upominki dla pracowników – gadżety reklamowe na co dzień

Wtorek, 15 Marzec 2022

Oprócz premii warto raz na jakiś czas zaskoczyć zespół i wręczyć wszystkim jego członkom upominki. Dla pracowników będzie to na pewno miły gest, który wpłynie na dobrą atmosferę. Poza tym pomysłowe akcesoria pokazują, że firma dba o detale, potrafi zaskoczyć i przy okazji wie, jak sprawić niespodziankę.

Odpowiedni wizerunek firmy w oczach pracowników jest niezwykle istotny. Aby go utrwalać, stosuje się różne metody – jedną z najczęściej wykorzystywanych są drobne gadżety reklamowe wręczane z różnych okazji. Jak widać, akcesoria z firmowym logo to nie tylko prezent dla klientów. Oczywiście, by pracownicy docenili gest, należy trzymać się kilku zasad. W artykule przedstawiamy kilka porad w tej kwestii.

  • Prezenty dla pracowników – czy warto?
  • Oryginalne prezenty dla pracowników – na jakie okazje?
  • Jak wybrać prezent dla współpracowników?

Prezenty dla pracowników – czy warto?

Każdy pracownik lubi być doceniany. Utwierdza go to nie tylko w przekonaniu, że dobrze wykonuje swoje obowiązki, ale również ma świadomość, że warto dla danej firmy pracować. Mało tego, pracuje on chętniej, ale też wydajniej. Oprócz premii warto raz na jakiś czas zaskoczyć zespół i wręczyć wszystkim jego członkom upominki. Dla pracowników będzie to na pewno miły gest, który wpłynie na dobrą atmosferę. Poza tym pomysłowe akcesoria pokazują, że firma dba o detale, potrafi zaskoczyć i przy okazji wie, jak sprawić niespodziankę.

Od kilku lat możemy zaobserwować, że prezent dla pracowników na święta to niemalże standard. Firmy jednak idą o krok dalej i nie tylko raz w roku pamiętają o drobiazgach. Warto podkreślić, że nawet niewielkie gadżety mają ogromne znaczenie. Nie chodzi tu o to, ile dana rzecz kosztowała, ale o sam gest. Wręczanie różnych akcesoriów to pozytywna motywacja i co ciekawe, sprzyjają one kształtowaniu relacji i wpływają na poczucie bycia częścią firmy.

Prócz wszystkich powyższych zalet, warto wziąć pod uwagę to, że gadżety są świetnym nośnikiem reklamy, a logo widoczne na nich na pewno zostanie zauważone.

Oryginalne prezenty dla pracowników – na jakie okazje?

Wbrew pozorom, prezenty powinno się wręczać pracownikom częściej niż raz w roku. Okres świąteczny, rocznice założenia firmy, urodziny pracowników, Dzień Kobiet itp. – okazji naprawdę nie brakuje. Warto je wykorzystać. W zależności od branży możemy świętować też np. Dzień Liczby Pi, Dzień Sprzątania Biurka, Dzień Baterii itd. Wystarczy sprawdzić w sieci wykaz wszystkich takich świąt i wybrać te, które chcielibyśmy uczcić w naszej firmie. Doskonałym dodatkiem do takiego dnia będą właśnie drobiazgi dla pracowników. Na pewno nikt nie będzie się spodziewał podarunków w takie święta.

Upominki dla pracowników na Święta Bożego Narodzenia czy też z okazji Nowego Roku są wyjątkowe. Warto zadbać o nie dużo wcześniej i wykazać się pomysłowością – możliwości jest naprawdę sporo. Dobry gadżet świąteczny to taki, który łączy w sobie funkcjonalność, a przy tym ładnie wygląda i jest wysokiej jakości. Prezent z tej okazji wyraża wdzięczność za całoroczną pracę – choćby dlatego powinien być porządny. Część firm wręcza zarówno drobiazgi na Boże Narodzenie, jak i z okazji Nowego Roku – pracownicy są wówczas pozytywnie zaskoczeni.

Prezenty na Wielkanoc często ograniczają się do słodyczy – wbrew pozorom, tutaj również mamy spore pole do popisu. Warto zainwestować w słodycze reklamowe, które wyróżniają się na tle tego, co jest dostępne w sklepach. Wybierając takie podarunki, należy zwrócić uwagę na to, by były one odpowiednio zapakowane – w końcu pierwsze wrażenie często jest najważniejsze.

Urodzinowy prezent dla pracownika powinien być spersonalizowany i przemyślany. Bezsensowny gadżet, czy kolejny drobiazg biurowy, na pewno nie będzie odpowiedni. Warto pomyśleć o czymś pożytecznym, ale przy tym charakteryzującym się ładnym designem. Możliwości jest naprawdę sporo – na wstępie wystarczy wybrać określoną kategorię.

Jak wybrać prezent dla współpracowników?

Zanim zakupimy gadżety reklamowe, należy zastanowić się, jakie drobiazgi w ogóle się sprawdzą. Bardzo ważny jest trafiony pomysł. Prezent dla pracowników nie powinien być czymś przypadkowym. Dzisiaj branża gratisów firmowych jest naprawdę ogromna i w rozbudowanym asortymencie można znaleźć produkty w różnym zakresie cenowym i o rozmaitej tematyce. Na wybór warto poświęcić kilka chwil. Jak w ogóle zabrać się za to zadanie i co wziąć pod uwagę?

  • budżet

Pierwszym czynnikiem, który zawsze powinno się brać pod uwagę przy wybieraniu gadżetów firmowych, jest oczywiście kondycja finansowa firmy. Na tej podstawie określa się budżet na działania marketingowe, w tym na prezenty dla pracowników. Warto podkreślić, że upominki nie zawsze muszą być drogie – najważniejszy jest pomysł

  • ilość osób

Przed zamówieniem prezentów, należy dokładnie przeliczyć ilość osób, które dostaną upominki. Warto podkreślić, że gadżety powinny być wręczane wszystkim – jeśli zatem prowadzimy małą firmę, to możemy nieco bardziej zaszaleć, jeśli chodzi o prezenty dla pracowników. W przypadku większego przedsiębiorstwa wszystko należy dokładnie obliczyć, by się nie okazało, że cena, jaką przyjdzie nam zapłacić za upominki, przekroczy fundusze przeznaczone na ten cel.

  • okazja

Nie wszystkie upominki muszą być kosztowne, by wywołały zadowolenie. Określając fundusze na ten cel, warto wziąć pod uwagę to, z jakiej okazji wręczamy prezent. Prezenty dla pracowników na święta nieco różnią się od podarunków na co dzień. Oczywiście możemy znaleźć uniwersalne gadżety, niemniej warto wprowadzić jakieś rozróżnienie.

  • określenie grupy docelowej

Zanim zamówimy gadżety dla pracowników, pomyślmy, czy upominki mają być takie same dla wszystkich, czy może chce wprowadzić rozróżnienie – np. ze względu na płeć (inny kolor dla kobiet, inny dla mężczyzn), na działy (inne akcesoria) itp. Jeśli stosujemy rozróżnienie ze względu na działy, to jeśli wszyscy pracownicy w jednym miejscu otwierają upominki, to sprawa staje się skomplikowana. Sytuacje kiedy np. kierownicy działów dostają akcesoria premium, a zwykli pracownicy kubki reklamowe są niezręczne i należy ich unikać. Dotyczy to okazji uniwersalnych, a więc np. świąt. W przypadku prezentów na urodziny sprawa wygląda nieco inaczej.

  • określenie typu gadżetów reklamowych

Asortyment gadżetów reklamowych jest dzisiaj bardzo rozbudowany. Zanim zaczniemy przeglądać poszczególne przedmioty, postarajmy się określić kategorię, jaką jesteśmy zainteresowani (czy mają to być gadżety biurowe, do domu, na wakacje, sportowe, związane z wolnym czasem, akcesoria premium itp.).

Popularne wpisy w Akademii Gadżetów:

Artigraf w zasięgu ręki
Artigraf na targach
Facebook - więcej krótkich filmików reklamowych
Hu! hu! ha! Nasza zima… nie taka zła?
Odzież reklamowa ze znakowaniem
Artigraf na Targach RemaDays Warsaw 2016
Dlaczego inwestycja w gadżety firmowe się opłaca?
Gadżety reklamowe, czyli jak z pomysłem promować firmę
USB - najpopularniejszy gadżet firmowy
Zwiększ rozpoznawalność marki.
Gadżety reklamowe – 3 propozycje, które nigdy nie zawiodą
Budowanie relacji z otoczeniem poprzez gadżety
Kubki Reklamowe, kubki z logo, kubki z nadrukiem
Badanie rynku upominków reklamowych.
Jak stać się „ECO” od Nowego Roku?
5 gadżetów, których nie może zabraknąć w Twoim biurze
Jak się przygotować do podróży służbowej
Muzyka w każdym miejscu - jak o to zadbać?
Z jakiego powodu warto inwestować w Gadżety Reklamowe?
Integracja pracowników — zadbaj o gadżety reklamowe na piknik

Archiwum newsów

Help

Masz pytanie? Służymy Państwu pomocą:

Tel: +48/12 356 55 41

info@artigraf.pl

Centrum Obslugi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godz: 08:00 - 17:00.
Artigraf.pl, Jeziorzany 210, 32-060 Liszki k/Krakowa.

Help

Masz pytanie? Służymy Państwu pomocą:

Tel: +48/12 356 55 41

info@artigraf.pl

Centrum Obslugi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godz: 08:00 - 17:00.
Artigraf.pl, Jeziorzany 210, 32-060 Liszki k/Krakowa.