Gadżety reklamowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Wtorek, 4 Styczeń 2022

Odpowiednie narzędzia marketingowe pozwalają wypromować każdą firmę. Wśród różnych rozwiązań i strategii, warto przeznaczyć określony budżety na gadżety reklamowe.

Odpowiednie narzędzia marketingowe pozwalają wypromować każdą firmę. Wśród różnych rozwiązań i strategii, warto przeznaczyć określony budżety na gadżety reklamowe. Pozwalają one nie tylko wykreować pozytywny wizerunek, ale również zwiększyć rozpoznawalność i dotrzeć do nowych klientów.

Gratisy z logo to od dawna wykorzystywana forma reklamy. Niegdyś darmowymi podarunkami dla klientów były głównie długopisy, dzisiaj natomiast pole do popisu jest znacznie szersze. Gadżety, jakimi reklamują się firmy, powinny łączyć w sobie praktyczność, ładny design i jakość.

  • Dobry gadżet reklamowy – jak powinien wyglądać?
  • Gratisy dla klientów – dlaczego warto?
  • Jakie gadżety reklamowe warto wybrać?

Dobry gadżet reklamowy – jak powinien wyglądać?

Praktyczne i ładnie wykonane akcesoria reklamowe pozwalają budować świadomości danej marki. Mimo tego, że gratisy dla klientów są nośnikiem reklamy, to nie należy zapominać o tym, że osoba obdarowana może na ich podstawie ocenić firm. Z tego też względu dobrze jest wręczać przedmioty oryginalne, adekwatne do okazji, przydatne i po prostu estetyczne. Gratisy dla klientów obecnie nie mogą odbiegać jakością od takich samych przedmiotów dostępnych w sklepie. Oszczędzając na nich czy też, wybierając coś kiepskiej jakości, możemy być pewni, że klient lub pracownik to po prostu wyrzuci, a chodzi przecież o to, by podarunek był nośnikiem reklamy. Umiejętnie dobrane gadżety reklamowe budzą pozytywne skojarzenia i są miłym gestem.

Istotnym wyznacznikiem jest również logo widoczne na przedmiocie. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, by zostało ono naniesione odpowiednią techniką, a tym samym nie schodziło i prezentowało się estetycznie mimo upływu czasu. Napis powinien być przy tym dyskretny. Gadżety reklamowe z dużą ilością nadruków nie tylko nieciekawie się prezentują, ale są również kiczowate. Wystarczy umieścić logo i nazwę firmy w widocznym miejscu, by przedmiot był odpowiednim nośnikiem reklamy. Napis na gratisach dla klientów nie ma do nas krzyczeć i wybijać się na pierwszy plan.

Idealny gadżet reklamowy – cechy:

- praktyczny

- dobrej jakości

- ładny design

- dostosowany do okoliczności

Gratisy dla klientów – dlaczego warto?

Dlaczego warto przeznaczyć odpowiedni budżet na gadżety reklamowe? Mimo tego, że dzisiaj do dyspozycji jest masa innych narzędzi ułatwiających promocję, to sama idea prezentu zawsze się sprawdza i jest mile widziana.

  • Zachęta do skorzystania z usług

Wręczając drobiazgi podczas targów, zachęcamy do skorzystania z usług. Osoby korzystające z naszych usług, będą na pewno mile zaskoczone, podobnie jak pracownicy. Partnerzy biznesowi poczują się z kolei docenieni.

  • Prestiż

Gadżet reklamowy to także pozytywne skojarzenia z marką. Firma zyskuje sympatię i pokazuje, że dba o detale. Poza tym gratisy z logo po prostu podnoszą prestiż przedsiębiorcy. Udowadnia on, że nie oszczędza na prezentach i potrafi je wręczać z różnych okazji.

  • Nośnik reklamy

Gadżety reklamowe sprawiają, że firma staje się widoczna. W końcu klienci i pracownicy używają podarunków firmowych w różnych okolicznościach, co daje szansę, że sporo osób zwróci uwagę na umieszczone na nich logo. Jeśli dana rzecz jest przy tym wykonana z odpowiednich materiałów, to wzbudzi zainteresowanie i pozytywne emocje.

Jakie gadżety reklamowe warto wybrać?

Asortyment drobnych upominków jest naprawdę szeroki i można wybierać spośród przedmiotów z różnych kategorii. Ciekawymi opcjami są gratisy biurowe, elektroniczne, na plażę, dla domu i kuchni, podróżne, świąteczne, dla majsterkowicza, dla dzieci i inne. Tak naprawdę można by długo wymieniać. Darmowe gadżety, jakimi reklamuje się firmę, pozwalają trafić w każdą grupę docelową. Oczywiście niezbędna jest tutaj odpowiednia strategia. Nowoczesne przedmioty to idealne podarunki dla młodych osób, klasyczne rzeczy to z kolei uniwersalne podarunki. W budżecie przeznaczonym na marketing dobrze uwzględnić różne okazje – np. eventy, rocznice istnienia firmy, imprezy integracyjne i firmowe, święta itp.

Strategią, którą obiera część firm, jest spersonalizowanie gadżetów reklamowych pod branżę. Innym pomysłem są prezenty pokazujące, jakie wartości są istotne dla danej działalności – znakomitym przykładem są gadżety ekologiczne dla klientów, które w ostatnim czasie biją rekordy popularności.

Istotne jest to, że gadżety reklamowe muszą być użyteczne, dobrej jakości i estetyczne. Klient dzięki temu otrzymuje jasne przesłanie, że firma nie oszczędza na drobnych upominkach i że istotne są dla niej szczegóły. Upominki z logo wzmacniają więź z klientami, ale też z pracownikami. Planując budżet na tego typu gratisy, warto wybrać przedmioty z różnych kategorii. Prócz drobiazgów, gadżetów biurowych, dobrym pomysłem są gadżety reklamowe do domu, do kuchni, ale też na wakacje. Upominki związane ze strefą prywatną budzą pozytywne skojarzenia. Dobrym pomysłem, który każda firma powinna wcielić w życie, jest zainwestowanie w gadżety reklamowe z branży premium. Mogą być one wręczane na wyjątkowe okazje – np. na rocznicę współpracy. Jakie oryginalne gratisy warto zamówić? Ciekawą propozycją mogą być zegarki z logo, reklamowa galanteria skórzana, dobrej jakości sprzęt elektroniczny – np. słuchawki, głośnik bluetooth.

Podsumowanie

Planując strategię reklamową, warto w niej uwzględnić podarunki dla klientów. Oczywiście należy tu wykazać się kreatywnością – dzisiaj można dobrać coś dla każdej branży i w każdym zakresie cenowym. W ofercie Artigraf firmy bezproblemowo znajdą odpowiednie gadżety reklamowe. Logo zostanie na nich nadrukowane odpowiednią metodą, a cały przedmiot będzie nawiązywał pod każdym względem do firmy. Chodzi tu także o kolorystykę. Co ważne, dzisiaj na gratisach można nadrukować w zasadzie każdą grafikę. Upominki warto wręczać nie tylko obecnym odbiorcom usług, kontrahentom, czy też pracownikom, ale również potencjalnym klientom. Przeznaczając nawet niewielki budżet na gadżety reklamowe, zachęcające do skorzystania z naszych usług, można znaleźć coś oryginalnego, a zarazem przydatnego.

Popularne wpisy w Akademii Gadżetów:

Artigraf w zasięgu ręki
Artigraf na targach
Facebook - więcej krótkich filmików reklamowych
Hu! hu! ha! Nasza zima… nie taka zła?
Odzież reklamowa ze znakowaniem
Artigraf na Targach RemaDays Warsaw 2016
Dlaczego inwestycja w gadżety firmowe się opłaca?
Gadżety reklamowe, czyli jak z pomysłem promować firmę
USB - najpopularniejszy gadżet firmowy
Zwiększ rozpoznawalność marki.
Gadżety reklamowe – 3 propozycje, które nigdy nie zawiodą
Budowanie relacji z otoczeniem poprzez gadżety
Kubki Reklamowe, kubki z logo, kubki z nadrukiem
Badanie rynku upominków reklamowych.
Jak stać się „ECO” od Nowego Roku?
5 gadżetów, których nie może zabraknąć w Twoim biurze
Jak się przygotować do podróży służbowej
Muzyka w każdym miejscu - jak o to zadbać?
Z jakiego powodu warto inwestować w Gadżety Reklamowe?
Integracja pracowników — zadbaj o gadżety reklamowe na piknik

Archiwum newsów